De afgelopen jaren hebben er flink ingehakt, dus een drankje op het terras heeft er lang niet altijd in gezeten. Hierdoor hebben veel horeca eigenaren, nieuwe en bestaande, niet kunnen investeren in hun geliefde zaak. Om de horeca te vieren kwam Lipton Ice Tea dit jaar met de activatie ‘Hét Lipton Terras van 2022’. Een solidaire campagne waarbij Lipton horecaeigenaren en consumenten kans konden maken op een investering in de fantastische horeca gelegenheden die Nederland te bieden heeft.
1e plaats met €100.000 : Eeterij ‘t Wagenhuis
2e plaats met €50.000: Grand Café de Dominee
3e plaats met €30.000 : Strandpaviljoen Pier 7
Drenthe - Lunchroom La Brochette
Flevoland - Pannenkoekenhuis Hans en Grietje
Friesland - Brongers Cafetaria Zus & Zo
Gelderland - Zeumeren Watersport
Groningen - De Rode Loper
Limburg - Terras Maasoever
Noord-Brabant - Eeterij ’t Wagenhuis
Noord-Holland - Oranje Buiten
Overijssel - Grand Cafe De Dominee
Utrecht - Restaurant 't Lieve Vrouwtje
Zeeland - Zandpaviljoen Pier 7
Zuid-Holland - ’t Boothuys